kitteh-bath.

Idag har jag och min otroligt attraktiva man badat våra två katter, klippt deras klor och borstat dom inför julhelgen. dom var inte helt nöjda men nu är dom helt färdiga av allt tvättandes. just i denna stund ligger marvel bredvid mig i våran underbart  stora och  mjuka soffa som jag givmilt betalat.

image117
Detta är Marvels sleepingface. observera hur han anväder alla fyra tassarna till huvudkudde. inklusive svans.  Varje år har kuriren en "årets lussekatt"-tävling.  vi här hemma skiter i den eftersom det inte skulle blivit någon sport om någon av våra katter var med.  dom är födda till vinnare.

Snart är det dax för favorithögtiden att infinna sig. min jul kommer att spenderas på följande vis:

22/12: Hämta syrran från tåget, gå en långpromenad med den efterlängtade!
23/12: Förflytta julklappar till Östermalm så julafton går lite smidigare.
24/12: Äta julbord hos mamman och pappan halv två(!) pga att mormor behöver sysselsättning så att hon slipper tänka på att hon har ont. no problemas, jag hoppar frukosten så jag orkar. mysa med familjen, förlängda familjen med mera.  ge bort en massa fina klappar.
25/12: hem till mamma och pappa med sambon för mer julmat tillsammans med pappas sida av släkten (mammas kommer på julafton). mat tills man får väldigt ont i magen.

observera att jag näst intill det sista vägrar att gå ut på krogen under hela julhelgen.



nu verkar det som om C är otålig och vill att jag ska lägga ner (för första gången i mitt liv) så det är väl bäst att lyda snällt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack! Jag behöver det verkligen :-D

2007-12-25 @ 15:54:10
URL: http://maaaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0