tvättstugan och kattdrama

har två små anekdoter om mitt liv idag.

Tvättstugan

jag och C hade bokat tvättstugan dagen efter att han hade kommit hem från norge med alla fiskrensarkläder. när vi kom ner i tvättstugan var alla maskiner igång, även torktumlaren även fast det hade gått 40 minuter in på våran tid.   vi väntade tills en maskin var klar, tog ut den och satte i våran tvätt, jag skrev en lapp (kolla tvättiderna ordentligt!) och la på tjyvtvättarens tvätt. nästa gång vi kommer ner är all tjyvtvättartvätt borta och en stor aftereightask stod på tvättmaskinen med en lapp där det stod: Sorry! kollade helt fel på tiderna!
man blir ju helt paff! hur snälla grannar har vi inte? en så himla fin gest när man har råkat tvätta på fel tid. det hade gott och väl räckt med en lapp men choklad går ju alltid ner, heh. Tack grannen, vem det än var!


Kattdrama

i tisdags hade vi lite fest här hemma. vi grillade och drack vin och öl och hade trevligt(även fast det regnade). efter middagen var bortplockad och vi skulle åka till david för att fortsätta att dricka lite upptäckte jag att jag inte sett ninja på länge. alla började leta katten som var spårlöst försvunnen. tillslut fattade vi att hon måste ha kommit ut på något sätt, antingen genom dörren eller ett öppet fönster(ca 6 cm bred springa). alla sprang ut och letade och efter ca 30 minuter såg jag två klotrunda ögon i en buske, och ja, det var ninja!
men när jag skulle krypa in i busken och hämta ut katten blev hon rädd och kilade iväg. 30 minuter senare, genomblöta kläder och en helt förstörd maya fick vi tag i henne och gick in igen. katten var helnöjd så fort honom kom in genom dörren som inget hade hänt.



image39

Kommentarer
Postat av: Sophia

Helt otroligt, vilken granne!! Jag ska adoptera en kool granne, då det blir aktuellt...

2007-07-21 @ 00:03:24
Postat av: maua

ja, visst ar det helt grymt? dagens rot sitt grannen.

2007-07-21 @ 11:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0