Historien om kattungarna

Okej, här kommer den.

midsommarkvällen lite före 23.00 körde jag till jobbet i vanlig ordning. när jag svänger förbi korvgubben, in på midgårdsvägen ser jag ett litet djur stå och vackla mitt på vägen. jag stannar så klart och då ser jag att det är en liten kattunge! mamman sitter en bit ifrån och avvaktar. efter en stunds funderande beslutar jag och min kollega att vi ska försöka fånga in allihopa(inklusive kattmamman).
kattungarna verkar ha växt upp under ett hus, eller en stor kontorsbyggnad som håller på att rustas upp. min kollega började fånga katter medans jag åkte till jobbet typ en halvtimme försent.  efter en timme hade hon fångat in alla utom mamman, som var jätteskygg.
Kattungarna fick åka hem till casa del maua för att sova första natten i sin låda. dom var jätteskraja och fräsiga första dynget men nu har dom blivit lite gosigare...
imorgon hoppas jag på att tidningarna ringer så vi kanske kan hitta igen mamman(eller ägaren till henne). och så ska jag ringa till katthemmet i boden för möjlig omplacering.
våra katter är jätterädda för kattungarna som på sin höjd är 5-6 veckor gamla. men dom slappnar av mer och mer.
än så länge har vi bara döpt tre till Stiller, Dylan och Deniro, så det är en kvar. vi funderar på Dean eller Diaz eller kanske Walken men vi vet inte. temat på namnen är begåvade personers efternamn så nu kommer frågan, Har du något bra förslag till våran strösta kille?

eftersom jag är på jobbet just nu med bara 2 och enhalv natt kvar till semestern(jippi) kan jag inte lägga upp några bilder än. men det kommer imorgon.


annars är allt bra, jobbade hela helgen så det blev rätt lätt firande.

image31

Kommentarer
Postat av: Sophia

Men åååååh jag vill bli adoptivmamma!!

2007-06-25 @ 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0