Idoldyrkan

Grymt härlig dag. Även lite ohärlig faktiskt.

Härligt
  • häng på udden med Sophia, vi pratar alltid om roliga saker med mycket självdistans. man kan säga vad som helst utan att bli dömd. otroligt sällsynt bland får i den här staden. Raka rör. eller puckar. whatevah.
  • Min snygga solbränna som jag jobbar med. den fick sig verkligen ett lyft idag.
  • En god bok
  • videobloggar
  • roliga afterdinner-samtal
  • Amy Winehouse, hon finns alltid på min lista
Ohärligt
  • okära återseenden
  • gå barfota från gültzaudden till stan på grund av skavsår på grund av promenad till stan i guldballerina på grund av hurtighet! Fy mej!

den goda sidan har ett starkt övertag vilket är ganska tur, för tänk om det mesta i ens liv kändes dåligt, vilken besvikelse då själva livet hade varit. 

Vi hade ett roligt/intressant samtal idag, jag och hon.
Det är så jobbigt med bekanta som man kanske inte alltid hälsar på, eller bara träffat en gång, när ska man hälsa? när det är alldeles för uppenbart att man sett varandra? Personligen försöker jag att hälsa på alla "bekanta" men om någon vänder bort huvudet är signalen ganska tydlig(jag önskar att du inte visste vem jag var eller jag är ett drygarsel). det är så jävla konstigt, vad får man ut av att ignorera någon som försöker vara trevlig? Ibland duger du i min krets, andra gånger inte. det är så jävla drygt att bara gå förbi någon som faktiskt tagit mod till sig att pipa fram ett hej. eller du kanske bara inte såg henne...

Amy winehouse sjunger jämt i mina hörlurar nowdays. Fest eller chill. promenad eller jogging. uppåt eller nedstämd. Hennes kraftfulla röst får kroppen att pirra som om jag såg någon jag tyckte väldigt mycket om. Hennes låtar är som en kär gammal vän som man alltid kan vända sig till, vad det än gäller. så är Amy för mig.
Lyssna på henne


kolla även in Lasse Gjertsen
Han är sååå grym!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Thanxs för idag:) Jag tänkte knappt något alls på Honom! Men jag har ännu inte kommit på den hemliga "När-ska-man-hälsa-på-någon-koden..Haha

2007-06-05 @ 22:38:41
Postat av: Maua

Sophia: tack själv, jag har länkat dig på min sida.
vi måste lista ut koden under vårat nästa möte!

2007-06-05 @ 22:54:31
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0