Metro - ordet på allas läppar

Metro har kommit upp med den gigantiska nyheten "metrobloggen.se", du får betalt för att blogga. 3 öre per sidvisning. för att tjänsten ska börja fungera måste man komma upp i minst 150 kr/5000 sidvisningar under en månad därefter spelar det ingen roll. typ ALLA i hela bloggvärlden har gjort en metroblogg. men! sen skriver dom i ett litet hörn någonstans att "jag kommer inte att överge min gamla blogg, den kommer att vara mer personlig".
men om man inte får det bästa på metro kommer alla läsa den gamla. eller? är det någon i bloggvärlden som letar efter en bra blogg men den får inte vara för personlig? inte jag i alla fall, jag vill ha det gottaste!

anyway, självklart blir man ju sugen, jag menar pengar för att man gör något man gillar! men ska jag verkligen lämna den här i sticket? jag har banne mig inte tid och ork till att köra två st. nej. om jag ska byta så gör jag det med råge. alltihop!
men 5000 sidvisningar på en månad? det är ju inte så himla många som läser. kommer det verkligen fungera?
så frågan till mina få men underbara läsare: Skulle du fortsätta läsa mig på metro? kommentera.

som avslutining. världens minsta katt men största tungan!

image30

Kommentarer
Postat av: Matte

Nej!
Jag skulle säga upp all kontakt med dig.

2007-06-20 @ 18:19:37
URL: http://comforteagle.blogg.se
Postat av: Emma

Ja jag skulle läsa. Men jag tror risken för blogghorande är ganska överhängande. Att folk börjar fullänka till varandra för att få många träffar. Så är det väl redan idag i viss mån, men det blir nog värre när folk får betalt. Plus att folk kanske känner sig tvingade att blogga om typ sex för att få många träffar. Det där med att man måste ha 5000 träffar för att få några pengar alls måste ju vara den smartaste iden ever. För Metro tjänar ju pengar på ALLA träffar, även de som är under 5000 i månaden. (Annonsförsäljning alltså.) Även om man som i deras fina exempel skulle ha 5000 träffar om dagen och får 50000 kr om året kan man räkna med att Metro tjänar fett mycket mer. Otroligt mycket mer. Fatta hur attraktivt det är med annonser på en blogg, särskilt om annonsörerna kan välja att bli förknippade med särskilda bloggprofiler. Ja, I will stop ranting.

2007-06-21 @ 10:22:44
Postat av: Emma

Jag läste i en kommentar på konsumbloggen att Metro får copyright på ens inlägg. Det om något är ju helt SJUKT. Om de vill kan de ge ut en bok med dina blogginlägg med andra ord.

2007-06-21 @ 15:00:04
Postat av: maua

haha, skulle inte tro det, metrobloggen. isch. jag stannar här

2007-06-21 @ 15:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0