Uppdatering från Shell.

Konstigaste kunden:

Kille kommer in, ca 25 år, lite hiphopkläder, ser så där snäll ut, nästan lite dumsnäll med sällskap av en hyffsat butter tjej i 20-års åldern. beställer korv, köper telefonkort med mera.
Kille: ska du ha någon korv?
tjej: mummel, jag vet inte...
K: kom igen nu, ta en drivers!
t: okej...
Jag: Vad vill du ha på?
t: vitlök...
k: nej men ta senap, ketchup, räksallad och rostad lök, det är jättegott!
t: men...jag vill ha vitlök
k: men ta senap, ketchup, räksallad och rostad lök OCH vitlök.
t: okej då... men inte så mycket räksallad....(låter lite besviken)

tjejen går ut....

k: ingick det drika?
j: jo ta en mellan från automaten.
k: kan inte jag få en bulla? snälla?
j: alltså dom är ju nybakade, hade dom varit gamla så...
k: snäääälla.
j: Okej då (för att få tyst på honom)
k: tack så jätte mycket, det kommer komma tillbaka till dig


Hur skumt var inte det? behövs det ens komenteras? tvivelaktigt.
Jobbig natt med mycket fullisar. dom tror att dom är så sjyssta människor på fyllan och är så jävla trevliga med mig när dom står och snackar dynga med mig asom mest vill göra mitt jobb ifred. så ett tips till alla som vill babbla på fyllan: begränsa er lite, tack.

Just nu är det en hemskt underlig liten man här. Han är ca 150 cm lång, ser ut som en pirat som just fått en rak höger i ansiktet och har bara en arm. tror har har en lira bk jacka också. luktar tobak så inihelvete. och så är han gammal. han kommer bara på helgerna, ber om en påse och går sedan ut och plockar skräp runt macken. PÅ EGET BEHÅG. han är inte anställd av någon utan han kommer bara hit på sin lilla gula moppe och plockar. sen ska han ha gratis kaffe och stå och babbla med en annan stammis(som är lite mer normal) som äger ett, säger man åkeri? dom står alltid och snackar trailers(till lastbilarna) och typ det som står i tidningen brukar dom också diskutera väldigt intensivt. Han med åkeriet kommer hit mån-sön alla dagar, på vardagarna kommer han prick 5 och på helgerna varierar det. men kommer gör han. dricksar alltid. känner allt och alla. typ 60 år och ungkarl, det ryktas om att han bodde med sin mamma tills hon dog. Mycket gullig gubbe, honom gillar nog hela personalen, endel för att han är en viktig kund och andra(som jag) för att han bara är skojig och snäll.

om 50 min får jag åka hem och sova. Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0