Julepyssel och dödslistor

Fick just ett extremt trevligt sms från Jenny:

Lördag den 1:a december ska en stolt tradition upprättas, julpyssel!
med tag allt vad pyssel innebär!
vi bjuder på välkomstdrink!
Dresscode: juligt
plats:********gatan ** (hos jenny och sebastian)
Ring och säg om ni inte kan komma eller om ni drar med polare eller pojk/flickvän
/Jenny


hur glad blir man inte av det? jag ska göra mina årliga hemmagjorda julkort då :) mysigt, mysigt.
Något som inte är så mysigt är när man börjar bli lite sugen på att skaffa sig en dödslista(som lilla fröken). Jag börjar bli grymt sugen med tanke på att jag idag fick mig en skrikig utskällning av en konstig jävla brud för att jag sa att vi gärna kunde vara lediga på fredag. människan blockade all inåtgående information (fast så är det nog för det mesta) och  brände av en salva gälla skrik som jag knappt hörde. allt slutade med att jag bad henne ovänligt men bestämt att hålla käften så att vi kunde fortsätta med vårat skolarbete. Ja herregud, jag har aldrig varit med om något liknande. att folk kan vara så självcentrerade att de inte ens tar sig tid att lyssna på vad personen de diskuterar med har att säga. om det är något jag hatar är det folk som inte lyssnar.

ett problem bara, hur gör man en dödslista, lilla fröken? :)


(dödslistan är inget hot mot någon, bara att sätt för mig att framföra
att det finns personer jag ogillar starkt, jag ska INTE döda någon, jag lovar)




Kommentarer
Postat av: Emma

Det är ganska bra att ha en mental dödslista. Så att ingen hittar den hemma hos en - det kan liksom bli svårt att förklara och man verkar konstig. Högst upp på min ligger - trumvirvel - mina grannar!

2007-11-20 @ 09:50:59
Postat av: maua

haha, ja en mental dödslista får det absolut bli! idag har brudjäveln verkligen gjort sig förtjänt att hamna där. hon är så otroligt konstig och har absolut ingen självinsikt. det gör ju inte saken bättre att hon inte ligger på samma nivå som oss andra heller. jag tror hon kanske är lite efter. allvarligt.

2007-11-20 @ 15:48:02
Postat av: Anonym

Jag freakade ut totalt och avbokade operationen. Fick en såndär intution att jag inte borde operera mig just nu...Idag är jag ledig första gången på typ en vecka.Jippi!
Men tack för dom stöttande kramarna:)

2007-11-21 @ 12:06:38
Postat av: SOPHIA

å komentaren utan avsändare var ju såklart skriven av glömska SOPHIA

2007-11-22 @ 14:00:32
Postat av: Lilla_Fröken

bättrre sent 'än aldrig. min dödslista är så här: det finns 10 platser på den och när jag fyllt de tio platserna börjar jag avverka. självklart kan man ta bort folk om de inte förtjänar en dödslisteplats längre osv. ganska enkelt men mycket bra!

2007-11-26 @ 16:44:28
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: maua

Lilla fröken: mycket bra! har du din dödslista uppskriven eller är den mental?

2007-11-26 @ 18:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0