long time no see


I förrgår färgade jag om håret, chrille hjälpte mig och det blev faktiskt sjukt bra. var jätteeffektiv med alla skolgrejer igår så idag, när vi har självstudier, kan jag gå på stan och luncha med vänner, det känns rätt sweet. jag tror jag är inne i något slags flow, allt flyter på fint. jag har inte ätit dåligt på typ en och en halv månad och jag och C har det jättebra.


på tal om män, messade lite med exet, han var på väg till spanien. vi pratade lite vardagligt tills han kläckte ur sig något underligt om att jag dumpade honom och blaha blaha. jag menar herre gud, det är 4 år sen! jag ignorerade det han sa och skrev något annat. vad är det med folk? varför kan man inte bara chilla(haha, att jag skrev chilla) och gå vidare. han har flickvän, jag har en riktig man som behandlar mig som jag förtjänar... men nej, han jobbar förtfarande på att ge mig dåligt samvete, även fast vi båda två betedde oss som svin vilket vi faktiskt bett om ursäkt för. ska kanske träffa honom i jul då han kommer hem och ta en fika, hoppas han kan chilla då. annars vette fan.



till helgen ska vi gå och se magnus betnér på Kulturens hus, jag och sara. sara är sjuk, hon måste krya på sig.
lördag blir det pyssel hos jenny och söndag är det första advent!



It´s all good

Kommentarer
Postat av: Emma

Magnus Betnér igen?

2007-11-28 @ 14:24:44
Postat av: maua

kan man se magnus betnér för många gånger? :)

2007-11-28 @ 20:24:36
Postat av: Emma

Apropå ingenting, här är ett bra recept på scones.

Scones, 16-20 stycken
6,5 - 7 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 dl tjock grekisk yoghurt (eller mellangrädde)
1 dl vatten

Värm ugnen till 250 grader. Blanda mjöl, salt och bakpulver i en bunke/matberedare. Klicka i yoghurt eller grädde samt vatten och arbeta snabbt ihop till en deg. Ta upp degen på mjäölat bakbord. Dela den i 4-5 delar. Forma varje bit till en rund kaka och lägg över dem på plåten. Platta ut kakorna med handen och skåra dem korsvis med mjölad kniv.
Grädda mitt i ugnen i 10-12 minuter (man ser när de är klara på färgen, typ gyllene).
Bryt isär sconesen och servera dem nygräddade,

2007-11-29 @ 13:17:28
Postat av: Sophia

Vad härligt att höra allt flyter på så bra:)

2007-11-29 @ 13:24:30
Postat av: Lilla_Fröken

häligt med ex, det är så kul med folk som bara ska älta och suga energi, heja!

2007-12-01 @ 14:41:01
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0