min underliga upplevelse

Läste just Carros blogg angående otrevlig personal på skoaffärer och kom att tänka på en häldelse som inträffade mig för någon månad sen.

Jag hade sett en jättefin klänning fron H&M i en tidining. den hade svart överdel och mintgrön underdel i  någon form av volanger, lite babydoll-stil. Jag gick ner på den lite "hippare" avdelning och letade upp ett butiksbiträde (tjej max 25 år) och frågade "hej, jag letar efter en klänning jag sett i en tidning, den ser ut såhär....(relativt ingående beskrivning)... finns den hos er?"tjejen står tyst och glor på mig ett tag.... "jag vet inte? det skulle väl vara typ den här?" hon plockar fram en svart hängselklänning med vita detaljer som inte ens liknar det jag beskrivit. "Nej, den är den inte, den hade volanger i mintgrönt och så är det INTE en hängselklänning" försöker jag på ett så trevligt sätt jag bara kan. tjejen går fram till en hängselkjol istället och visar mig den, "okej, men då är nog den här den enda vi har som liknar din beskrivning"  Liknar min beskrivning? har hon inga hjärnceller kvar? i den stunden blir jag så less att jag bara säger "jag letar inte efter en hängselklänning, tack och hej" ungefär.

får man vara sådär ointresserad och puckad när man har ett serviceyrke? är det tillåtet?

Kommentarer
Postat av: My

Men huvva! Hur har den människan lyckats behålla sitt jobb där?! :O Man kan ju alltid undra..

2008-02-27 @ 09:36:04
URL: http://mylika.blogg.se
Postat av: maua

My: ja man förstår som inte. och jag lovar, jag pratar rätt tydligt ;)

2008-02-27 @ 16:27:31
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Sophia

Dom behåller jobbet för att det inte är en godtagbart skäl till avskedning. Enligt lagen alltså,fast å andra sidan har ju Zara nyligt avskedat personal som inte var tillräckligt glad(men det tycker jag låter lite absurt, om ens hund dött & man är ledsenska man bli avskedad då..?) men sant sant en del expediter kommer undan med att vara sååå sjukt otrevliga.
Man tycker åtminstone att chefen kunde skälla ut sådana anställda, som inte är service-minded.

2008-02-27 @ 23:29:08
Postat av: Carro

Visst blir man irriterad! Förstår inte hur dom får jobbet ens om dom är sådär ointresserade eller om dom bara blir det med tiden. Fast okej om man har en dålig dag, men som Sophia skrev så kommer en del undan med att vara sjukt otrevliga.

Haha, nu kommer jag inte på vad den ena skobutiken där otrevliga tanten var, men det är den som ligger brevid Strand. Sen den andra var Nilson i smedjan:)

2008-02-28 @ 01:06:56
URL: http://regalo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0