Ana & Mia

läste lilla frökens blogg i morse och blev lite småchockad. hon hade hittat en hemsida som var skapad för att peppa tjejer och killar med anorexi och bullimi att fortsätta svälta sig själva. det skär i hjärtat på en när jag får se hur det finns de som vill pusha redan sjuka människor att bli ännu sjukare. Anorexi är en sjukdom som kan ha dödlig utgång om det vill sig så pass illa. Jag vet inte om man kan kräka ihjäl sig så bullimi kan jag inte uttala mig om.

jag har hört om att det finns hemsidor där människor med ätstörningar hetsar varandra men att ha den mitt framför ögonen gjorde mig ganska paff. Vad tänker personen som startat hemsidan? tror hon(fattade det som att det var en tjej) hon hjälper någon? förstår hon att hon faktiskt har ett visst ansvar? uppenbarligen eftersom att hon har en varningstext på startsidan. här finns sidan.

image156
bilden är hämtad från google.se

Kommentarer
Postat av: Higge

Nej nej, det är en gammal bild... Från när vi satt fast i KG-skiten.

2008-01-28 @ 14:21:28
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: maua

eller hur? vill du veta något fult? jag gick upp i vikt när jag slutade på KG!

2008-01-28 @ 15:09:08
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Sophia

Usch vilken fruntasvärd bild. Men bara jag som tycker ansiktet ser lite väl friskt ut i jämförelse med kroppen?

2008-01-28 @ 22:11:59
Postat av: maua

sophia: näe, du har rätt, den kanske är photoshoppad.

2008-01-29 @ 11:27:20
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0