bloggtoppen


Godmorgon! var just inne på bloggtoppen och kollade vilka bloggar som är störst i sverige och till min fasa och förvåning låg Kenza (kenzaas.blogg.se) på andra plats, inte långt i från engla. det känns fruktansvärt bisarrt att en sextonåring som är förlovad med sin älskling och skriver ganska dåligt har mer än 11000 läsare i veckan. Och med hennes frammarch kommer det inte dröja länge tills hon ligger etta med tanke på att engla har surnat ihop efter det att någon snodde hennes bilder. Visst, jag är inte så inponerad av någon av de som ligger i topp men jag läser ändå englas eftersom hon skriver dugligt och har mycket bilder på kläder. men Kenza? inte så häftig i mina ögon. missförstå mig inte! hon är säkert jättetrevlig men hennes blogg var ganska... medioker. och det är helt okej eftersom att hon är 16 år gammal.

Hela det här rabaldret fick mig att fundera kring det här med målgrupper och markndsföring av sin blogg. visst, jag skulle jättegärna ha mer än 14 unika läsare per dag men jag vet inte riktigt hur jag skulle marknadsföra mig själv och vad jag måste förbättra på bloggen. jag har inte tid att ägna lika mycket tid som "the big guys" men med tanke på tt jag pluggar och har mycket tillgång till datorn så kan jag ju ändå uppdatera relativt ofta.

Ibland kan jag känna att bloggen känns splittrad, att jag inte har någon röd tråd. den röda tråden är egentligen att det mesta handlar om mig. men vad annars skulle den handla om?

Nu blir det motionsrunda, var gör du idag?

Kommentarer
Postat av: Sophia

Det var ju Kenzaas blogg jag skrev om i ett av mina tidigare inlägg! Du har rätt, det är konstigt hur en del har så många läsare. Jag tror det finns många iga människor där ute, och det är dom som läser andra tråkiga människors bloggar! Inte för att min blogg är så skojig. Men så skriver jag den ju mest bara för mig egen skull & ett visst antal vänner;) Angående din blogg tycker jag att Du som röd tråd räcker utmärkt!

2008-01-06 @ 18:30:18
Postat av: S igen

Tråkiga människor menade jag, inte IGA människor...

2008-01-06 @ 18:30:47
Postat av: maua

Ja, men det är ju ett fenomen! jag fattar bara inte vem som läser hennes förutom hennes jämnåriga beundrare?

2008-01-06 @ 19:15:02
Postat av: Higge

Ja, du har helt rätt. Det där stör mig som faen!

2008-01-06 @ 23:27:15
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: Emma

Du kanske ska nischa dig mot det som har med din utbildning att göra: hälsa. Kanske känns tråkigt att köra det både i skolan och i bloggen, för din del alltså. Men jag tror det finns ett sug efter sånt. Särskilt efter nyår...

2008-01-07 @ 15:29:20
Postat av: maua

ja, det känns lite småtrist men det hade ju varit värt ett försök :)

2008-01-07 @ 18:02:30
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Emma

Fast det är ju ingen idé att starta igång ett ämne som känns lite trist bara för att få fler träffar - för om det är småtrist kommer det nog inte bli så bra som det hade kunnat bli ändå, om du fattar hur jag menar. Tänk igenom varför du bloggar, för din skull, träffarnas eller besökarnas?

2008-01-07 @ 18:34:03
Postat av: maua

självklart för min egen. men nu handlade det ju om hur jag skulle marknadsföra mig och om jag hade en bra röd tråd :) jag tänkte lägga in lite småtips när jag känner att det passar, det känns bara kul :)

2008-01-08 @ 13:00:27
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Catti

Jag håller med dig ang. Kenza. Jag fattar verkligen inte hur man ids läsa hennes blogg. :D Var in en gång men njae, det var inget för mig!

2008-01-08 @ 14:37:59
URL: http://www.catti.se
Postat av: maua

Catti: noll kvalité. vill påstå att till och med min lilla sketna blogg är trevligare ;)

2008-01-08 @ 22:23:55
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0