Min boklista so far

Jag har lyckats bygga på min boklista under 2008 med några stackars böcker sen sist, men inte är det många. man hinner ju banne mig inte läsa speciellt mycket när man bara jobbar, äter och sover. Jag älskar ju att läsa böcker, under jul hann jag läsa massvis eftersom jag var ledig. jag längtar till skolan men inte så mycket till hösten. här kommer senaste uppdaterade versionen:


  • Harry Potter och dödsrelikerna, Rowling, J.K.
  • Häxkraft, Whynne Jones, Diana
  • elva minuter, Coelho, Paulo
  • Sent i november, Jansson, Tove
  • Känn pulsen slå, Pålsson, Berny
  • Nattens barn, Lords, Traci
  • Tisdagarna med morrie, Albom, Mitch
  • Snabba chash, Lapidus, Jens
  • Dorian Grays Porträtt, Wilde, Oscar (pågående)

Jag planerar även
att läsa Postverket (Bukowski), Aldrig fucka upp (Lapidus) och Romanen om olof (Johnsson). tror tyvärr inte att jag kommer hinna alla i sommar eftersom att sistnämnda är redigt tjock och jag läser inte så jättesnabbt. syrran däremot, hon läser fan snabbare än Kennedy (det var någon utav dom som läste väldigt fort vill jag minnas). Jag är lite avis, jag önskar att jag också kunde läsa lite snabbare. jag får öva helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Vingklippt

Du har rätt, det är en kvinlig läkare.

Men det där med "vigt sitt liv till att hjälpa andra människor" håller jag inte riktigt med om. JAg har skickats runt inom vården i över ett år nu. Under den tiden har jag träffat en läkare som var något att ha. Viserligen bara för fyra månader. Därefter svek han också. Allt han lovat var visst bara "skitsnack" och där vcart jag, återigen, lämnad åt mej själv. Så, efter över ett år av dålöigt bemötande, drar även jag alla inom psykvården över en och samma kam. Jag tycker det verkar som de är där för pengarnas skull. Tyvärr.

Oj, vad negativ jag låter. Jag hoppas du inte tar det på ett dåligt sätt. Det är verkligen inte så jag menar. MEn jag har svårt att diskutera vården utan att bli irriterad, otrevlig och ta ut min ilska på fel personer.

Ha det fint!

2008-07-08 @ 21:11:37
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: maua

Jag tror i alla fall att om man lägger så pass många år på att utbilda sig inom vården har man i alla fall något behov av att hjälpa andra. psykologer som läkare. Att säga att man hatar manliga läkare kändes bara jävligt obefogat.

2008-07-08 @ 21:15:01
URL: http://maua.blogg.se/
Postat av: Fredrik

det kan du göra..skulle ha läst din kommentar tidigare så hade jag kunnat skicka med den med chrelleh nyss.

den är kort & lättläst

2008-07-08 @ 22:21:59
URL: http://alkoholkonsumtion.blogg.se/
Postat av: Vingklippt

Jo, kanske att hata just manliga.

2008-07-09 @ 21:49:52
URL: http://trasigt.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har idag plöjt klart Martin Beck-sviten på 10 böcker. Nu har jag börjat på House of many ways. En uppföljare till Howl's castle, vad heter den på svenska... det rörliga slottet-något?

2008-07-09 @ 22:16:19
URL: http://kompiskrubb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0