Min Let´s Dance-middag

På fredag ska mamma och pappa komma hit och äta middag och kolla på Let´s Dance(jag vet, jag är en pensionär)! tänkte bjuda på följande meny:



                                                          Let´s Dance Meny

                                                          Förrätt
                                                          har inte kommit på något än!

                                                         Huvudrätt
                                                         Ugnsbakad älgstek med färsk timjan och rosmarin,
                                                         hasselbackspotatis,
                                                         kokt minisparris samt madeirasås med viltsmak

                                                         Efterrätt
                                                         handrullade tryfflar gjorda på mörk choklad


Vad tror ni?
låter det bra?
Har ni något bra förslag på förrätt?
är det trist att bara ha tryfflar till efterrätt?
Vad ska man dricka till? Vintips? (mamma dricker inte rött)
nu har du din chans att glänsa! hjälp mig lite...

Kommentarer
Postat av: Higge

Förrätt; Vitvinskokta musslor? De har färska musslor på kvantum tror jag. Svinenkelt, snyggt och delikat. Öl är väl att föredra till vilt, om inte rödvin dricks. Någon mörkare, eller en besk pilsner.

Tryfflar är väl soft, blir ju perfekt med en avec och kaffe. Låter fint det där, du är duktig. Lycka till :)

2008-03-12 @ 01:52:31
URL: http://higge.blogg.se
Postat av: maua

tack higge, jag ska absolut lägga det på minnet! :)

2008-03-12 @ 07:50:46
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Linnéa

mmm gott!!! en rostad brödskiva med nån god röra och avokado som förrätt kanske? vin är jag inte alls bra på. jag gillar billigt vin, typ Foot of Africa!

2008-03-12 @ 09:39:29
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Emma

Spara pengar, kör alkoholfritt med smaksatt gott vatten istället. Kanske med lingon? Det passar ju till viltet.

2008-03-12 @ 17:05:09
Postat av: maua

Linnéa: ja men gud vad smart! det lät som något för min ekonomi :)

Emma: det ska jag absolut, lingon är ju supergott :)

Tack tjejer!

2008-03-12 @ 17:07:48
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0