Min sorgliga dag

Idag har det hänt två "vardags-sorgliga" grejer, alltså saker i vardagen som får mig att känna mig uppgiven och tappa hoppet om att mänskligheten inte är evil, lite grann.


Grej 1:
Det låg en alkis i trappen ner mot systmbolaget idag, man såg inte om han bara sov eller om han faktiskt tuppat av och behövde åka till sjukan. jag försökte kolla om han såg ut att leva men vågade inte riktigt gå fram eftersom man inte vet vad som kan hända om han är påtänd, missbrukare är ju kanske inte helt tillförlitliga. Jag gick ner på glasbanken för att höra om dom hade några väktare i närheten som kunde kolla till honom, kanske ringa en ambulans om det hade varit nödvändigt. jo, dom skulle ringa efter dom. ställde mig utanför och väntade på att C skulle handla klart, det tog ett tag, 5-10 min iaf. under tide jag stod där passerade rätt mycket folk, i princip alla måste ha sett alkisen eftersom han låg nästan mitt i gången. ingen brydde sig ens om att kolla om han levde, alla bara knallade förbi, endel till och med flinade lite grann. varför bryr sig ingen? visst, det är en alkoholist men det är väl en människa ändå? en människa som kanske behöver hjälp?


Grej 2:

Katrin Schulman kör sin gruppbantning igen. Är det ingen som fattar att katrin har ungefär samma kunskap som vem som helst? sist hon drog igång en sån här grej kallade hon alla för tjockisar och nu lägger hon upp bilder på sin "hemska" kropp (55,5kg på kanske 165 cm). alla, och då menar jag ALLA som skriver kommentarer är jättepositiva och hänger på så klart. Vad jag har fattat av karins tidigare matsedlar äter hon bara kokt ägg till frukost, kokt kyckling/lax och kokta grönsaker till middag. alltså har hon ett onödigt högt proteinintag(man kissar ut överskottet) samt för lite kolhydrater och fett = ingen energi plus att hon går miste om många viktiga näringsämnen. visst, det är bra att folk är medvetna om kost och träning men på det sättet hon jojobantar skulle nog kroppen må bättre utan. det är så sorgligt, hon verkar hata sig själv så otroligt mycket, självförtroendet är på topp men självkänslan är i botten.


av dessa två anledningar känner jag min lite ledsen.
vad tycker ni, är jag helt ute och cyklar?

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så mycket =)

2008-03-22 @ 19:00:04
URL: http://candis.blogg.se
Postat av: Katta

Gud vad hemskt! tur att du är mänsklig, du borde få en medalj, beundrar såna som du, som faktiskt bryr sig! fint gjort av dig :)

2008-03-22 @ 19:58:22
URL: http://gummsi86.blogg.se
Postat av: Raur

Håller med dig, sånt gör också mig ledsen...

2008-03-22 @ 20:38:59
URL: http://www.raur.se
Postat av: maua

Sara: så lite så, love your work!

Katta: thnx, för mig är sånt självklart liksom. tycker att alla borde rannsaka sig själva, hur skulle man reagerat?

Raur: det kan förstöra hela dagar för mig, man blir helt ledsen.

2008-03-22 @ 20:44:35
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Elin

Hej! Jaa, får se när den kommer. Är beräknad imorn, men det lär ju inte hända! :(

2008-03-23 @ 18:19:44
URL: http://www.risgrynet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0