Min framtida receptsamling

Jag är en person med pyssel i min natur, älskar att klippa, klistra, fixa och dona. När jag var i göteborg fick jag en idé om en receptsamling, idén kommer helt och hållet från syrran - hon har en. Vi trogna ica-kunder får ju buffé varje månad om vi handlar för 1000 kr på ica, buffé är en sjysst tidning men efter två år i eget hushåll börjar dom ta lite plats. Syrran har klippt ut dom recept hon känner att hon vill spara och klistrat in dom i en egen liten bok som är mycket finare och tar mindre plats. Smart va? det vill jag också göra.

Såg idag att dom hade med ett recept på tabbouleh i senaste Buffé, roligt eftersom jag och syster har ätit några Mezatallrikar i gbg som har inkluderat en delicious tabbuoleh. Nu kan man ju göra egen, det var ett busenkelt recept. Testa! det smakar fint som tillbehör till grillen enligt buffé.

image316


P.S. koftan verkar ha klarat sig bra, mirakulöst nog!

Kommentarer
Postat av: frida

jag vill att du blir min kock... du verkar alltid göra så god å omväxlande mat. mata mej!

2008-05-15 @ 19:24:32
URL: http://friafrida.blogg.se
Postat av: maua

jag försöker att laga lite olika, tycker det är så kul :) jag ska mata dig nästa gång vi ses :)

2008-05-15 @ 20:53:17
URL: http://maua.blogg.se
Postat av: Linnéa

jag har oxå en egen receptbok! eller jag e inne på min andra nu eftersom jag började 2005. det e skitkul, jag samlar i affärer, i tidningar, på nätet, frågar om nån lagat god mat... vi borde ha en klubb!

2008-05-16 @ 20:39:47
Postat av: maua

Ja, syrran brukar ju skriva på Kompiskrubb (länk finns i sidan), jag gillar den idén men dom är så dåliga på att uppdatera!

2008-05-16 @ 21:10:51
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0