Min lilla moraltant inom mig

Har just haft en diskussion med en vän hurvida det är okej att låta ungdomar bruka tobak (snus och rönkning) på en fritidsgård. Jag tycker att man inte ska tolerera att besökarna snusar inne och röker utanför fritidsgården, ska man röka får man gå en bit ifrån. En fritidsledare har ett ansvar över ungdomarna som kommer dit, vare sig dom röker eller inte. visar man däremot som fritidsledare att det är okej tycker jag att man sänder ut helt fel signaler plus att man inte visar någon respekt för föräldrarnas beslut att inte låta sina barn bruka tobak. Och framför allt, vad händer med ugarna som inte snusar och röker?

Min vän menar att fritidsgården är till för att hålla undomar från att supa och slåss (det kan jag hålla med om) och att ungdomarna som behöver den hjälpen ofta röker. han tycker att det inte är upp till fritidsledarna att bestämma samt att han tror att om man inte får snusa eller röka på gården är det ingen som vill vara där.

Min vän tycker att jag har kristna värderingar, det tycker inte jag.
Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!

hoppas allt är bra!
jag undrar om du kanske hade kunnat rösta på min hund i en tävling hon deltar i.
om du tycker hon är söt såklart :)

www.enlitentax.blogg.se

förresten har en tävling också
där man vinner pris från www.aromia.se

2008-05-20 @ 23:02:08
Postat av: Lisa

Ha en bra onsdag imorgon! :)

2008-05-20 @ 23:17:34
URL: http://lisalisalisa.blogg.se
Postat av: frida

håller nog lite me dej faktiskt. vem vet... kanske hjälper lite om man försvårar tobaksbruket? och jag tror fritidsgården ändå är ett ställe dom vill hänga på. kram! förresten starkt jobbat med viktnedgången!! men försvinn inte för mycke vollo =/

2008-05-21 @ 06:11:47
URL: http://friafrida.blogg.se
Postat av: maua

Jah tror att det ar viktigt som ansvarig för ett sånt ställe att man visar vart man står. det kanske hjälper lite med tobaksbruket som du säger men framförallt blir inte gården en fristad för ungar dit dom kan åka för att snusa eller röka som dom ite får hemma.det är en komplicerad debatt ;)

Nä, då jag ligger i lä än så länge ;)

2008-05-21 @ 10:36:48
URL: http://maua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0