Min självinsikt

Folk borde lära sig att läsa av sina egna signaler innan man hoppar på någon annan, tänka "av vilken anledning känner jag så här egentligen?" kanske inte är helt fel. Jag önskar lite att det fanns självinsikt att köpa ibland, då skulle jag ge bort en hel drös till folk här och där.

På tal om självinsikt, C bjöd just med mig att fara och äta middag på äckel baan-thai med hans klasskompisar som ajg aldrig har träffat. det var tydligen någon som fyllde år. har jag tillräckligt med självinsikt för att tacka ja eller nej till detta spektakel? å ena sidan vill jag ju åka eftersom det hade varit kul att träffa hans kompisar. å andra sidan kommer jag kanske att känna mig helt felplacerad. På senare år har jag börjat få sån jävla ångest av sociala grejer med små grupper där man inte är helt bekväm. Mitt sunda förnuft talar om för mig att det inte är helt okej att utveckla sådana egenskaper, jag kanske borde åka av just den anledningen? utsätta mig för det jag tycker är hemskt? Men fan, är det värt det?


Social fobi vs. nyfikenhet

Kommentarer
Postat av: Emma

Men om man alltid tackar nej så kommer man aldrig över känslan av att vara den som inte känner någon annan och ja... då kommer det alltid kännas jobbigt. Ibland kanske man får lida lite första gångerna tills man känner varandra och man inte är så utanför längre. Brukar försöka tänka så och det går ganska bra. Ibland.

2008-11-25 @ 17:31:04
Postat av: maua

Jo, jag åkte. det var en underlig men bra erfarenhet!

2008-11-26 @ 20:17:19
URL: http://maua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0