mitt julstök

Eftersom det är första advent idag har jag och C börjat planera vad för slags julgodis/fika vi ska göra i år. fikar ju inte så mycket själv men det är ju roligt att kunna bjuda på en massa små fina bakverk. Igår startade vi med lite tillverkning och resultatet blev följande:

  • Madlar från barcelona (rostade mandlar klädda i nougat, rullade i kakao och kanel)
  • vita och mörka tryfflar
  • minimaränger (maränger stora som femtiöringar, kanske blir att doppa några i choklad sen, får se)
  • Småkakor (halva satsen med tranbär och vit choklad, halva med mörk choklad och hasselnöt)
Tror att jag kanske ska göra lite små presentförpackningar och ge bort till nära och kära, det brukar vara uppskattat att få lite grejer man gjort själv.

Idag har jag och C varit en sväng på stan, det skulle ju föreställa julskyltning. Vädret var kanske inte det bästa för att strosa runt i parken men vi gjorde ett försök ändå! Det är lite synd att alla affärerna är öppna, det är ju just det dom inte ska vara när det är julskyltning. Blev inget inhandlat, det var alldeles för mycket folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0