Min björnupplevelse

I fredags var jag och Lisa och plockade tranbär ute mot hertsön på en myr, sjukligt kallt var det i stövlarna. Jag fattar inte riktigt vart detta bärintresse kommer ifrån, mamma och pappa är ju inte speciellt bärplockargalna. det kanske bara handlar om att jag tycker om att ta tillvara på naturen och så gillar jag ju bär. En jävligt obehaglig sak var att vi hittade en stor jävla bajskorv i skogen som senare visade sig vara björnbajs. Jag har enorm björnskräck, så fort jag är ute i skogen måste jag leva om lite för mycket så att björnen ska veta att jag är där.

för er som inte
vet hur tranbär växer kan jag informera om att dom växer ute på myrar på små, små rankor, en och en eller några stycken. man ska plocka dom efter första frosten för då är dom som godast!


så här ser dom ut, fyllda med vitaminer och antioxidanter

Kommentarer
Postat av: Frida

sååå många gånger folk har varit nära björn utan att veta om de. men björnen vet. den ser dej nästan allti innan du ser den eller inte alls ser den. man kan passera den med nån meter och den gömmer sej tex. björnar är snälla. oftast går dom till anfall (försvar) när dom blir överraskade eller känner sej hotade. så bärplockare kan lugnt lunka på. ingen idé att oroa sej. dendär nallen som bajsat kanske satt å kikade på dej. men träffar du på en björn vollo, så krama den från mej! =)

2008-10-14 @ 06:50:03
Postat av: marie

vad ska jag ge jocke??hade du ett förslag eller??=)



puss

2008-10-15 @ 12:31:25
URL: http://marie86.blogg.se/
Postat av: maua

Frida: Jo, jag vet. men dom är så väldigt respektingivande!



Marie: det har jag berättat redan.

2008-10-15 @ 16:34:59
URL: http://maua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0