Min granne

Igår när jag och C kom körandes med bilen, vi skulle in på gården en snabis och packa in våra matkassar, hittade vi våran granne liggandes utan för porten. Jag trodde att han hade fått en hjärtattack och dött så jag sprang ju fram och petade i honom men då grymtade han lite så han levde ju i alla fall. Då kom det ut en annan granne (på sin balkong) och sa att han hade ringt något som jag förmodade var ambulansen. efter ett tag fattar vi att mannen som ligger i porten har däckat, han är så jävla full så han kan inte röra sig. jag frågar om han har slagit sig men det har han inte. efter ett tag kommer det jag trodde skulle vara en ambulans men icket, grannen har ringt polisen. Är det bara jag eller är inte det lite konstigt? hurfan visste grannen att han var på fyllan? har stod ju på tredje våningen och kollade ner. vi gick i alla fall in när polisen kom, jag hoppas att det gick bra för honom.

Dagen till ära ska
jag försöka plugga, träna och åka hem för att bli bjuden på middag av mamman och pappan. pluggandet går fan inte speciellt bra, jag har sån ångest över att allt kommer att gå skit. Jag måste ändra inställning om jag ska fixa det här. förresten, tänk om jag möter min bakfulla granne idag. vad gör man? nickar lite artigt eller skakar man på huvudet för att visa sitt missnöje? hejar man glatt eller ignorerar man? vid närmare eftertanke måste jag nog sitta inne idag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kör på medmänsklighet. Fråga "Hur är det med dig?". Så länge han inte stör er eller gör att ni känner er otrygga är det väl bara att hålla samma relation som tidigare. Det beror väl lite på om det här var en engångsgrej eller om det är något han gör regelbundet. Man vet ju inte, det kan ju ha hänt något jävligt jobbigt som han inte kunde hantera ... menar bara att han inte nödvändigtvis måste vara värsta pundaren bara för att det gick väldigt dåligt en gång.

2008-10-26 @ 18:56:23
URL: http://kompiskrubb.wordpress.com
Postat av: maua

heh, jo. det jag skrev var mest på skoj, jag har faktiskt aldrig sett honom förut. ja, precis, för mig gör det inget om han super till ibland, det är väl mest att det är tråkigt för honom. jag kände mest att jag tyckte synd om honom, det kädes ju lite tragiskt.

2008-10-26 @ 20:53:19
URL: http://maua.blogg.se/
Postat av: Emma

Du en helt annan grej. Jag har köpt en bh som gör tuttarna mindre, triumph från Lindex. Om du inte har en rekomenderar jag dig att prova en. Man får helt fantastiskt smäcker figur!

2008-10-28 @ 11:32:36
URL: http://kompiskrubb.wordpress.com
Postat av: maua

är det den här minimizer? jag har funderat på den länge men inte riktigt vågat ta steget. det kanske är dags nu.... :)

2008-10-28 @ 16:31:41
URL: http://maua.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja minimizer. Det är skiiitbra. Jag ska ta på den nu och när Mattias kommer hem ska jag fråga om han ser någon skillnad. Han kommer definitivt inte våga säga att tuttarna är mindre, det är ju ungefär som att säga "Ja, du ser lite tjockare ut än vanligt" :)

2008-10-28 @ 18:51:52
URL: http://kompiskrubb.wordpress.com
Postat av: Emma

Har på mig bh:n nu under en tight t-shirt och jag måste verkligen betona att det ser helt fantastiskt ut! Dom är ju liksom kvar, men är mycket snyggare än de vanliga jätteballongerna!

2008-10-28 @ 19:00:32
URL: http://kompiskrubb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0