Min födelsedag

Bloggen och jag har haft jullov ett tag men nu är vi tillbaka på banan igen. Det har varit så himla skönt att vara ledig och bara kunnat släppa allt som heter skola och jobb.


Julen har varit som den brukar med vissa undantag. Min stackars mamma har haft Campylobacter, en bakterie som orsakar kraftig matförgiftning. stackarn var sjuk i två veckor. det tråkiga är att baktierien får man oftast genom att äta t ex kyckling som inte är tillräckligt upphettad och det var just det hon hade gjort, på en väldigt bra restaurang här i luleå. bakterien går dessutom under smittskyddslagen så man kommer att spåra den, först till restaurangen och sedan till leverantören. Som tur var smittar inte bakterien så jag och resten av familjen har fått vara friska i alla fall. Jag har fått många fina juklkappar, bland annat en norrbottensring, en pimpig fuskpäls, eko-kokbok, hudvård från Dior, en mycket festlig filt, viktor och rolf (flowerbomb), en till parfym (clean - warm cotton) och en massa annat.

Nyår firades med nära och kära. vi åt tre-rätters middag som inkluderade kalixlöjrom, sambal oelek.marinerad oxfilé samt vit chokladmousse med lingonsoppa. efter det spelade vi spel och höll nästan på att missa tolvslaget. Det vär rätt jävla skönt att slippa knalla in till stan.

Idag är det min födelsedag och C påstår att han har hittat världens bästa present till mig så det ska bli rätt spännande att få se vad han har hittat på. Har bjudit hit ungefär 25 personer så exakt hela gårdagen har gått till att baka, baka och baka. Ikväll blir det nog att äta pizza och gå på bio med mannen, precis som det ska vara.

Grattis till mig!

Kommentarer
Postat av: Ida

Grattis tjejen, hoppas du får en toppenkväll! Snart syns vi på skolan, ska bli kul att träffa er alla igen. Kram och ha det gott!

2009-01-03 @ 21:27:13
Postat av: Linnéa

grattis i efterskott!

2009-01-06 @ 17:15:27
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Linnéa

och hur orkade man vara bakis hela tiden???

2009-01-10 @ 16:34:39
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej jag råkade på din sida och ser att du fyllde år så GRATTIS i efterskott

2009-01-14 @ 22:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0