Hemmaman är det nya svart

Har fått finbesök idag här i Narvik, Mannen dök upp med 12.41 tåget som ett brev på posten. Så himla skönt att ha honom här så jag får ha någon att glädjas och vara ledsen med. Humöret är ju minst sagt lynnigt med tanke på att jag fått jobbet och att mormor har gått bort. Vi har tagit en tur på byn, ätit prinskorv och stuvade mackisar och sett film och myst hela dagen lång. Nu ligger han hemma och snusar i kudden medans jag håvar cash på jobbet. han hade somnat innan jag for och ville promt meddela att "katterna är så söta" innan jag gick. Blir lätt lite tokigt i nattmössan.

Tänkte att jag skulle berätta om mitt nya jobb och lite om hur jag fick det om det är någon som är intresserad? Såhär gick det i alla fall till;
Jag sitter på tåget hem från Narvik en fredag då jag får ett telefonsamtal. "Hej, detta är **** från Luleå kommun, Vi har blivit tipsade om dig av Universitetet, vi behöver en hälsovägledare till ett uppdrag". Glad i hågen traskade jag in på stadshuset för detta lilla möte/intervju och fick ytterligare info om tjänsten.

Jag ska göra research inför ett hälsoprojekt som Luleå kommun ska genomföra baserat på välfärdsredovisningen 2009. Jag startar med metoder för att jobba mot pojkars övervikt och fetma. Det är en projektanställning på några månader men det duger gott åt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0