En liten lägesrapport från andra sidan

Tillbaka i nordland efter en resa from hell men med lyckligt slut. Det började bra, klockan 05.41 sitter jag på tåget och jobbar på att somna in för att nanna hela långa vägen. I gällivare så får vi tydligen inte åka tåg längre, nej det är fel på någon ledning så trafiken mellan gällivare och kiruna är inställd. Vi sätter oss på världens obekvämaste buss och hamnar brevid en enorm familj med typ 8 barn som är åksjuka och pratar väldigt högt. Vi måste byta buss i Kiruna där jag placerar mig lite mer strategiskt med framgång! Det var tyst och lugnt hela vägen och vi kom till och med fram i tid. Blev inte så mycket sova tyvärr...



Nu är jag i Narvik och har infunnit mig på jobbet. På väg till fabriken fick jag ett mycket glatt besked, jag har nämnligen fått jobb hemma i Luleå! Så nu när jag åker hem på måndag så kommer det vara för sista gången jag lämnar narvik, i alla fall i år. Det känns så skönt att äntligen slippa pendla så nu ska jag bara njuta.



Pratade med min lilla morfar idag btw, och han verkar må förhållandevis bra. han blev väldigt glad för mig skull att jag fått jobb och skickade ett sms till mig där det stod "bravo säger morfar". Han är för skön ibland..




Morfar sommaren 2008

Kommentarer
Postat av: Emma

Ah det var ett fint sms :)

2010-11-05 @ 07:44:37
Postat av: Maya

Visst då? jag blev mkt glad :)

2010-11-06 @ 01:09:53
URL: http://maua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0