Vad heter njursten i så fall?

Känner ett starkt behov att skapa en ny design om mitt och maua.blogg.ses förhållande ska fungera, det här känns inte som jag längre. Jag tycker att sidan är fin just nu men jag behöver något spretigare med lite mer attityd, färg och krusiduller, lite mera jag.

Jag är rätt enkel för det mesta men ibland kan man ana dom där krusidullerna och allt spret. Mest är det ju min man som får utstå detta och sån tur jag har att han har ett näst intill oääändligt tålamod. Det är väl det som gör en till den man är, utan allt det där bångstyriga hade man ju varit ganska trist och grå och jag gillar då färg! Och på tal om färg, mitt hår byter ju skeptnad ganska ofta nowdays (tack vare min BFF Anna. Jag kan faktiskt kalla henne BFF tycker jag eftersom vi har en kompistatuering), just nu är jag sockervaddsrosablond. Känner dock ett vist sug efter... inte förändring men förstärkning. Kanske ännu mer sockervadd eller inslag av en annan färg? har ju en liten samling fräsiga hårfärger hemma men det är ju alltid en risk med att gå lös själv. Sist fick jag panik över ett rosa/orange-dassigt hår så jag drog i en röd hårfärg. Snyggt till en början men efter två veckor såg det förtaskigt ut! Då fick Anna gå in och rädda mig. Men nu är jag som sagt sugen på något mer, vi får se vad som händer framöver.

Det är föressten en underlig liten tjej på mitt jobb här i Narvik som alltid skrattar så fort jag öppar munnen? tror inte att hon är norsk för vi har väldigt svårt att kommunicera annars också. Idag pratade jag med Evelina om helt vardagliga, trista grejer och tjejen sitter och fnissar och fnissar. så jag frågar vad hon tycker är roligt men hon verkar inte riktigt förstå min svenska så hon bara ler tyst. Är svenska så lustigt? I och för sig så vek jag mig dubbel av skratt igår när jag fick veta att pungkula heter ballestein på noska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0