Nytt hem önskas

Min bostadssituation just nu är inte den ultimata. jag brukar säga att det känns som att jag har skilda föräldrar eftersom jag och M åker mellan min och hans lägenhet. En vecka här och en vecka där. Väldigt omständigt med både mat och djur. Vi har ju kollat runt på nytt boende ett tag men har inte riktigt hittat den där lägenheten som faktiskt kan bli ett hem. Om det är något jag lärt mig av den första lägenheten jag flyttade in i så är det att vara kräsen. Man ska inte nöja sig med någon som man tycker är OK, man ska ju spendera så otroligt mycket tid där och då tycker jag att man ska känna mer än så. Man ska se potential, få ideér och kunna  se sig själv i den nya miljön. Självklart kan ju inte allt vara perfekt, jag vill själv gärna sätta min egen prägel på väggar, golv och dylikt, renovera och fixa är ju min grej. Mina önskemål är följande;

  • minst 70 kvm (vi har så mycket grejer så vi behöver mycket plats)
  • fräscht badrum och kök (renovering är för dyrt, lite småfix är dock ok)
  • Helst ett gammalt hus (Jag är allergisk mot nya massproducerade bostäder utan personlighet)
  • låg månadskostnad (Vem vill inte bo billigt?)
  • Balkong eller om man bor på botten, terass (om det inte är en lägenhet i en villa, då kanske man har gemensam gård)
  • antingen mitt i centrum eller en bit utanför stan (Lutar mer åt en bit utanför, och då vill jag bo långt från farliga vägar och gärna någon skog så att katterna får ströva fritt)
Listan kan utökas i oändlighet men man måste ju begränsa sig lite. Hyra eller köpa känns inte så viktigt. Jag har länge varit inne på att köpa men hittar vi den rätta och det råkar vara en hyresrätt så tackar jag inte nej. kan vara rätt skönt att inte vara så låst just nu. och om mina förhoppningar går i uppfyllelse så kommer vi ändå ha möjlighet att påverka endel i interiören eftersom att lägenheten som finns i våra tankar håller på att renoveras just nu och det är faktiskt en hyresrätt. men vi får se, det här med boende kan antingen gå skitsnabbt eller så tar allt en tid och evighet.

Hade inte det här varit fantastiskt att få bo i?


Kommentarer
Postat av: Emma

Gamla hus = lyhörda. Nya hus = tysta.

2010-10-15 @ 14:44:45
Postat av: Maya

Det ær inget som stør mig værst, ær faktiskt rætt ljudtålig efter många nætter med snarkande karlar och lekande katter :) Hur kom du på att jag kickat igång den hær lilla sidan igen? :)

2010-10-16 @ 08:57:14
URL: http://maua.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag hade kvar dig i rss- läsaren!

2010-10-25 @ 11:49:40
Postat av: Maya

Sikken tur :)

2010-10-25 @ 12:01:37
Postat av: Malva

Bra sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-05-07 @ 15:50:07
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0