I Norrland har vi ett brett utbud av årstider

Idag är en Sverigelängtan-dag, eller egentligen hela veckan. Har nog iaf bestämt mig (precis som förra gången) att efter jag jobbat färdigt dom här passen stannar jag nog hemma i Luleå och åker inte tillbaka hit. Visst är det riktigt bra betalt och vi bor jättebra och billigt men det känns inte värt det. Ibland så måste man bara följa hjärtat och bortse från pengar och alla måsten. Just nu har jag inget jobb i Luleå på G men jag är säker på att det fixar sig, det gör det ju alltid. Jag är bra på att styra upp jobb, arbetslöshet är inte min grej eftersom jag gillar att göra av med pengar för mycket.

På tal om att göra av med pengar så har jag redan börjat fundera på vad jag ska hitta på för julklappar till mina nära i år. Det är så himla kul att försöka hitta den där perfekta presenten. För mig handlar det aldrig om vad det kostar, jag pysslar gärna ihop mina egna grejer, t.ex. hemgjord glögg, egen inlagd fetaost, något med mina egna textiltryck. Nu har min familj även fått nytt fokus eftersom jag har en liten systerdotter i år, det är säkert 3-4 år sen vi hade småbarn med på julafton så det ska bli extra mysigt. Jag tycker om alla årstider och nu går vi ju in i en tid med mörker och mys. Att tända ljus, dricka te och mysa ner sig i soffan är ju ren jävla lyx, jag och M har tänkt ha många ostbrickor, filmer och ljuständning i soffan i höst.


Man får ju mys i kroppen av att bara kolla på bildeerna!

Det här är en anledning till min hemlängtan, soffmys och goda vänners sällskap. Tess, min andra BFF, hinner rymma iväg till Bali i en månad innan jag flyttar hem så henne hinner jag bara träffa lite grann nästa vecka. Känns jävligt trist, hon gör mig alltid glad och är grym att prata med. Sen är jag lite avis också, vem vill inte hänga på Bali i en månad? Måste ta och boka resa snart jag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0