Ett märkligt sätt att dö på

På tal om bananer läste jag just om "flashback-självmordet". Han valde att ta livet av sig live med med en webcam som tog en bild varannan sek. samt att han skrev några inlägg på flashback.org innan han satte igång. han beskriver sig själv och sin situation så här;

"Jag är en kille på 21 år.
Jag har ett bra liv, pluggar i min egen takt, egen lägenhet, bra inkomst
från försäkringskassan (aktivitetsersättning + bostadstillägg).

Har aspergers syndrom / högfungerande autism.
Är överdrivet sårbar (känslomässigt)...
Har rätt dålig social förmåga vilket gör mig till en något ensam person.

Tycker att jag har haft en bra uppväxt trots mycket krångel i skolan.

Makes no sense att jag vill ta livet av mig? Nä jag vet "

Nu är det 2727 kommentarer i tråden, i början trodde många att han bara drev. Är det inte en rätt sjuk värld vi lever i när man väljer att lägga ut sin egen död på internet? Varför väljer man att göra så? Är det någon slags sista upprättelse? Det värst var att killen skrev "Börjar känna att jag håller på och ändra mig om jag vill ta livet av mig, så jag får skynda på mig lite...". Fan vad hemskt, han var inte ens säker på det han gjorde. Jag har så otroligt svårt att förstå hans tankar, han säger ju själv att det makes no sense. Jag vet egentligen inte vad jag vill ha sagt, blir bara så tom av att läsa om sånt här. Hoppas "live-självmord" inte blir en trend bara.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det var så sjukt hemsk det där, jag såg lite av videon.. och hade ont i magen långt efter :-/

2010-10-19 @ 19:52:52
URL: http://sarahyj.blogg.se/
Postat av: Maya

Jag har inte vågat se den, och det kanske är lika bra :S

2010-10-20 @ 03:12:51
URL: http://maua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0