Borta bra men borta bäst?

Skiftjobb är helt ok, enda problemet med nattpassen är att man har alldeles för mycket tid att fundera, analysera, virda, vända och grubbla. Och så är man ju trött ibland. Just nu funderar jag mest över killen i mitt föregående inlägg, undrar över hur han tänkte och resonerade. Kommer såklart ingen stans men man kan ju inte hjälpa att undra. Annars är det väl mycket framtid som cirkulerar, vad ska det bli av mig? Det löser sig alltid men jag längtar efter att ha en fast punkt att återvända till, nu känner jag mig så... rotlös. Vart bor jag? Narvik? Luleå? Home is where your heart at sägs det ju.

Är ju meningen att jag ska åka hem idag (onsdag) och nu har jag och min reskompis bestämt oss för att vara lite wild and crazy så vi har lagt bud på tågbiljetter på tradera. tåget går om 7 timmar och auktionen är slut om 3. vinner vi inte biljetterna är det ju bara att hoppas på att de finns kvar sista minuten på Sj.se annars sitter vi fast i Narvik tills i eftermiddag vilket hade varit jävulst trist. men man måste ju gambla lite, hur fett hade det inte varit med en tågbiljett för 1 kr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0